Trött i ögat

Alltid när jag läser på dagarna så blir ögonen så extremt tunga och jag vill bara sova en liten stund. Men en lite stund blir nästan alltid till ett par timmar. När jag sedan vaknar måste jag ta lite tid till att vakna till innan jag kan börja läsa igen. Detta gör ju så att det försvinner några timmar då jag hade kunnat få mycket läsning avklarat. Men om jag inte tillåter mig själv att sova så får jag läsa om en mening flera gånger innan jag förstår den helt. Det ödslar ju också en massa tid. Inte är det lätt inte!
Alice i Underlandet
Meningen med livet
Elvis Karlsson
Pappan och havet
Nils Holgerssons underbara resa
Häxan och Lejonet
Mio min Mio
Pippi Långstrump
Nalle Puh
Anne på Grönkulla
Gilly Hopkins hittar hem
Harry Potter och De vises sten
Skattkammarön
Snäll
Tomtebobarnen
Till vildingarnas land
Resan till Ugri-La-Brek
Den lilla sjöjungrfrun
Regnbågens fånge
Harry Potter och de vises sten (filmen)
Inte mycket kvar nu som ni ser.... dock är det flera facklitterära böcker som dessutom måste plöjas igenom innan den stora tentan tisdagen den 30 mars.

Kommentarer
Postat av: Sara

hej!

Ser att du läser ungefär samma böcker som jag, går du på högskola/universitet och läser något program eller kurs just nu?

Jag har nämligen en kurs barn- och ungdomskultur och vi ska göra en jämförande litteraturanalys av två böcker, något som ni också kanske ska göra?

mvh Sara :)

2012-03-14 @ 11:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback