Solen ute, Ida-Marie inne. Något som inte riktigt stämmer va?

Självklart är det underbart väder idag när jag måste sitta inne och skriva på min rapport. Tänkte sätta fart nu och köra stenhårt fram till tolv så kanske jag kan få unna mig nån timme i solen sedan. Lite tråkigt att ligga här ute på gården själv bara. Kanske kan ragga med mig Henrik och hans matteböcker. De har sista matteprovet imorn sedan går de på sommarlov. Det jag inte förstår är hur de kan gå igenom tre nya steg idag, när de har tentan redan imorn. Är det inte meningen att de ska lära sig och ha användning utav detta i framtiden? Nu blir det nog snarare så att de nöter in bara för provets skull och antingen kuggar de eller så glömmer de vad de lärt sig direkt när de går från provet. Det är i varje fall vad jag tror.


Kommentarer
Postat av: gabriella,

vart ligger du och solar? jag vågar inte riktigt dra mig ut :p haha.. men kan trösta med att jag med kommer vara inne lite, har tvättid idag.. urk.. :p

2010-06-01 @ 11:44:54
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback