En utav di där dagarna ni vet!

Idag har jag en sån där dag som man har ibland. Eller i varje fall jag. En dag då jag bestämmer mig för att det får vara slut på godis och läsk under veckorna och kanske till och med helgerna. En sån där dag då jag bestämmer mig för att NU SKA JAG BÖRJA TRÄNA PÅ ALLVAR. Det dumma med mig är att jag ofta glömmer bort dessa dagar så fort de passerat. Vadå, ett glas läsk gör väl inget? Lite godis kan väl inte skada? Äsch jag orkar inte träna idag, gör det imorn istället!! 

Självdisciplin önskas!! 

Ofta tänker jag tanken: jag önskar att jag kunde se ut som för några år sedan då jag var nöjd med min kropp. Men så i nästa stund tänker jag: men var jag verkligen nöjd då då? 

Några kilo färre skulle absolut få mig att må bättre, men jag tror att jag fortfarande skulle hitta saker som jag inte kände mig helt nöjd med. Målet sånna här dagar är dock att få bort lite av de onödiga handtagen och lyckas jag med det så får jag väl hoppas att det är nog för att öka min självkänsla. 

Tror jag ska börja skriva en träningsdagbok där jag antecknar mina pass. Det kommer förmodligen mest att bli långa powerwalks till en början. På detta sätt tror jag att jag ökar min motivation och vilja att fortsätta. Det är alltid en sporre att själv se hur duktig man varit.

Tänk vad bra det var när Jenny bodde här och det bara var att slå en signal så hade man en promenad eller träningskompis. Det är alltid roligare när man är två!!

Jaja, första passet kommer att gå av stapeln imorgon bitti i Nykroppa. Henrik ska med bilen till Kristinehamn och då lämnar han mig där sålänge så att vi kan åka ut till Hättälven sen när han kommer tillbaka. Blir förhoppningsvis en bra dag imorn med mycket sol, kärlek och bra självförtroende.


  

Kommentarer
Postat av: gabriella,

hade jag orkat med din takt med och gå så skulle jag kunna hänga med, men har då inget tempo längre utan dör på en gång :p haha..

2010-06-29 @ 11:14:33
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/
Postat av: gabriella,

sv: okej, men det kan vara likdadant typ.. nej det var jag aldrig, var in på deras sida och kollade vad bilderna kostade och dte var ju typ hur mycke som helst :o fast den här sidan som du la upp stod det inget om så de kanske är billigare :) kram

2010-06-29 @ 11:15:59
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback