"Robin Hood tekniken"

2010 ska bli mitt år!

Det har jag läst på flera ställen nu och ja jag får väl slänga till med det jag med då. För nu måste jag ta tag i allt som kallas träning, sunt liv och lyckliga stunder. Det får vara slut på stress, ångest och dåligt självförtroende. Jag vill vara på gott humör, känna mig nöjd över mig själv och sluta ha ångest för minsta lilla fel på kroppen. Nu ska jag sätta fart på träningen, börja dricka mer vatten och äta mindre skräpmat.

Det roliga med detta beslut är att det alltid är så lätt att ta det när man är genomförkyld. För jovisst... när jag blir bättre DÅ... DÅ SÄTTER JAG FART. Synd bara att farten är så låg även när förkylningen är över. Skulle behöva ha något som motiverar mig. En morot av något slag.

En annan sak med att försöka nå det mål jag nu har satt upp... ja det är ju att det går inte bara att ta bort från vissa delar av kroppen. Nej börjar en kroppsdel förminskas ja då hänger även andra på. Min kropp skulle gärna få anamma "Robin Hood tekniken". Att ta från de rika och ge till de fattiga. Eller varför inte helt enkelt jämna ut lite bland befolkningen och ta från de rika och ge till de fattiga.

Låt mig visa genom bilder för att få er att förstå mer...

Ta från de RIKA:
och ge till de FATTIG:
    


ELLER ETT BÄTTRE FÖRSLAG

Ta från de RIKA:
och ge till de FATIGA:

Det är minst sagt orättvist här i världen!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback