Melodifestivalen, deltävling 1

Missade ju melodifestivalens första deltävling som gick av stapeln i lördags.. men nu har jag sett programmet och har en hel del att tycka och tänka om detta.

Programledarna:

KRISTIN MELZER: Haha ja ni... flummig? Ja!!! Men mysig på nått vis.

MÅNS ZELMERLÖF: Bäst av dem tre, absolut.

DOLPH LUNDGREN: Hans sångframträdande var ju roligt hehe. Stör mig lite på att det låter så konstlat när han pratar, men annars skötte han sig väl bra antar jag..:P..

Artisterna:

OLA SVENSSON: Jodå...ingen gåshud, men hyffsat bra låt som förmodligen blir bättre med tiden. 

JENNY SILVER: Katastrofalt dåligt!!!!! Pinsamt!!!!! Och vilken HEMSK hårgärg. Uugghh...

LINDA PRITCHARD: Älskar början på denna låt. Texten är väl sisådär, men bra drag!! Hon sjunger bra och jag blir sugen på att dansa.

PAIN OF SALVATION: Jag tror att dessa grabbar har hamnat liiiite fel. Detta är melodifestivalen. I och med det säger jag absolut inte att låten var dålig. Nej den passar bara inte i detta sammanhang! Jag blir däremot nyfiken på vad de har för fler låtar värda att överföra till ipoden.

ANDERS EKBORG: Not again var min första tanke. Avskydde verkligen Malena Ernmans bidrag förra året och tycker inte alls om Opera. Detta var inte alls lika dåligt som Malenas uppträdande, men tillräckligt dåligt för att jag genast vill glömma det.

JESSICA ANDERSSON: Tråkig story hon drog i presentationen :P... Jag tycker ju väldigt mycket om ballader så jag tycker ju om denna låt. Jag kommer garanterat lyssna på den många många gånger framöver. Men frågan är vad långt bidraget kommer i denna tävling..:P.. (och nu har eurovision i åtanke)

FRISPRÅKARN: Det finns redan en Mange Schmidt. Bra melodi... dålig text! Bakgrundstjejerna gjorde en extremt mesig insats.

SALEM AL FAKIR: Vilken barnslig röst (i presentationen). Tjatig låt, men det gör ju samtidigt att den sätter sig på minnet. Den blir liksom bättre och bättre ju längre in i låten man kommer. Den var bra!!

Så vilka hade jag valt att rösta fram till Globen:

OLA och SALEM AL FAKIR


Och andrachansen:

JESSICA ANDERSSON och ajajaj här är jag lite splittrad, men LINDA PRITCHARD eller PAIN OF SALVATION.


Ja det blev ju som jag önskade..:)... Blir nog bra det där skulle jag tro!!

Jag känner mig redo för deltävling 2!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback