En dröm som bara är en dröm och inget annat än en dröm

Det mörka håret faller i mjuka lockar ned på hennes axlar och tiaran på hennes huvud gnistrar som stjärnorna på himlen. Med sina smaragdgröna ögon tittar hon djupt in i mina blå och uttalar de magiska orden.

"här kommer ord från mitt hjärta
så att du blir av med din smärta"

Och efter dessa ord och en mjuk rörelse med sitt trollspö så var smärtan som bortblåst. Aldrig mer att återkomma.

Detta var mina drömmar innan mitt första besök hos sjukgymnasten i morse klockan 10. Men hon hade varken tiara eller trollspö. Inte mörka lockar eller smaragdgröna ögon heller för den delen. Hon såg ut som en helt vanlig tjej, precis som mig, med hemadress planeten Jorden. Däremot var hon nästan lika snäll som tjejen i mina drömmar. Hon kunde själklart inte trolla bort mina besvär, men hon ville absolut hjälpa mig. Så nu har jag fått några övningar som jag ska göra varje dag tre gånger om dagen. Och så ska jag på nästa besök på onsdag då jag ska få mer övningar samt akupunktur. Jag hoppas verkligen att detta hjälper. Jag gör nästan vad som helst för att bli av med denna hemska hemska hemska smärta. Ibland kan man fundera över vem som vill mig så illa!!

Snart dags för nästa vårdcentralen-besök. Denna gång är det det årliga besöket hos Barnmorskan. Trist, men måste göras!!

Det är en tråk-fredag idag överlag. Tvättid, städning, pluggning. När fy bubblans så tråkigt. Nu önskar jag att jag hade ett trollspö och några magiska ord att uttala!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback