Såhär minns jag 2009

Mitt 2009 bestod av sååå många stunder värda att nämna, men som alla förstår är detta näst intill omöjligt. Så här kommer några väl valda godbitar:

JANUARI:

Syster yster fyller 33 år vilket firas i hennes hem tillsammans med underbara familjen:



  

I slutet av januari går jag ut med ett önskan om att någon ska köpa en hund åt mig i födelsedagspresent. Det var mest tillägnat älsklingen, men vem som helst fick självklart uppfylla min önskan. Längtan efter en hund var STOR. Eller låt mig säga ÄR stor.



Denna månad hade vi wii fest hos familjen Grefve (minus barnen). Det dracks och åts av massa gott och så spelade vi tv-spel långt in på natten.

  

LFIBK vann serien, gick upp i ettan. Detta firades två dagar!! SUPERKUL!





  
   

MARS:

Månaden då vi tog vårt beslut om att köpa lägenheten med adressen Alaégatan 7b.

Mars är ju också min och brorsans månad och 2009 blev först storebror 35 år och sedan var det min tur med hela 24 år. Brorsans födelsedag var dock tydligen inte värd att föreviga (togs tyvärr inga kort). Men min födelsedag blev självklart med på kort... :)... Först släktkalaset.....

    

och sedan da partiii...

   

(Jag är ju så snygg när jag gör sånna där härliga miner.. :P... hehe)

APRIL:

Från min födelsedag till pappa Stjernbergs....




vidare till mamma stjernbergs....



Vi avslutade April med Valborgsmässofirande i Karlskoga. Eld, grillat och massa mys med de bästa!!


 

MAJ:

Fasters älskling sov hos oss för första gången. MYS!!



Månaden då jag fick lära mig att talesättet "storleken har ingen betydelse" verkligen är sant. Det finns tydligen en hel värld att välja och vraka bland som uppfyller allas behov... :P.. JÖSSES!!



Det är också månaden då Magnus gör sin debutt i Nykroppa AIK och sjävklart står han för 1-0 målet... ;)

Mindre roligt och helt otroligt är att i maj 2009 var det 5 år sedan pappa dog. Vart tog tiden vägen?


JUNI:

Äntligen har sommaren och sommarlovet kommit. Vi får dessutom lägenheten och MASSA jobb att ta tag i. Men kul hade vi och bra blev det.

Före:  Efter:
Före:  Efter:
Före:  Efter:
Före:  Efter:

Kusinbarnet Emma har blivit alldeles för vuxen för att jag ska hänga med. I år var det studenten för hennes del och jösses va avis jag var när hon stod på vagnen lyckligare än någonsin.



Men herregud jag tänkte hoppa till JULI utan att nämna Midsommarhelgen. 2009 firades den ju ordentligt och vi hade roligare än roligast.

Nykroppa, Midsommarafton

  

Filipstad, Midsommardagen

  


JULI:

Älskade mamsen firades med blommor och blader.



Sedan var det fasters lillkille som fick öppna presenter.



Äntligen semester. Vi styr Mussen mot Västkusten och Falkenberg. En underbar vecka svischade förbi med besök på Ullared, sol, bad och massa annat roligt...

    

och samma dag som vi kom hem blev det Nykroppanattaparty för hela slanten...


   


AUGUSTI:

Dåliga minnen!! Skolstart och fett med böter!! Aj aj aj...

Lite roligt hade vi dock när vi besökte Lek&Buslandet i Örebro tillsammans med familjen Grefve.

SEPTEMBER:

Månaden då vi fick säga Grattis till Nettan på hennes 27-års dag...


...Linda på hennes 33-års dag...


...och till fasters lilla Prinsessa på hennes 3-års dag...


Däremellan hann vi ju även med massa trevligheter under oxhälja, som detta år var riktigt kul!! Bilderna därifrån försvann med min ex-dator och de jag la upp i just månaden september vill inte alls vara med just nu. Så då slipper de väl det då.

OKTOBER:

Den första denna månad firade vi 4 år av kärlek.



Jag skrev första mattetentan och fick...



av 50. MYCKET NÖJD!

Avslutningsvis denna månad så hade vi ett stort kalas för MANNEN I MITT LIV. Då hans ålder förändrades från 24 till 25.

     



NOVEMBER:

Enligt mig en riktig tråkmånad!! Det stora samtalsämnet var Svininfluensan och man jagade runt efter en tid för vaccinering. Det var också denna månad jag fick mitt första U under hela universitetstiden (hittills).

Det enda som piggade upp månaden lite var min tid med Lillprinsen Wille. Vi hade några dagar för oss själva på Nyponvägen och sedan följde han även med mig hem och myste en del med min Stora prins.

   

DECEMBER:

Så var vi framme vid årets sista månad.
Första, andra och tredje advent passerade innan det roliga började.

Madde blev 27 år. Magnus blev 23 år.



JAG GICK PÅ JULLOV!!!

Så fick vi tända det fjärde ljuset och äntligen var julafton här...



   

...följt av juldagen som för ovanlighetens skull spenderas hemma tillsammans med Elin och Tobbe. Vi spelade massa spel och hade det jättekul..:)... Roligt var det också när Madde och Magnus ramlade in här efter sitt krogbesök. Madde var hes och trött och Magnus var på topp och bjöd på en liten truddelutt hehe.

Så den 27:e styrde vi mot vårt kära Branäs. En superrlig vecka spenderades där tillsammans med de bästa. Synd bara att det ska gå so fort när man väl är där!!

     
 


       

   
   




SÅÅÅ!!! Nu kan jag låta det som varit vara underbara minnen och koncentrera mig på vad framtiden har att erbjuda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback