"Listiga Ida-Marie"

Vilken svordom använder du mest? Hm... det är nog FAN

Äger du en iPod?
Nopp

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Nada nu under sommaren. Underbart!! ;)

Hur många resväskor äger du? One

Använder du flip-flops? Jajemen

Var köper du dina matvaror ifrån? ICA

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Både och. Älskar att vara framför kameran, men tar mer än gärna även bilder på andra/annat.

Vilken var den senaste filmen du såg? En Prinsessas Dagbok (såg ettan och tvåan igår hihi)

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Gärna både och!

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Beror ju helt klart på summan, men fter avbetalade lån: ett hus!

Har någon någonsin kallat dig lat? Oh ja!!

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej, men det skulle förmodligen behövas ibland.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? I bilen har vi för tillfället en blandskiva signerad HIM (Henrik och Ida-Marie).

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Oj, sånt här kan jag aldrig välja.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Hm.. nej inte vad jag minns (hehe kanske lika bra det då).

När var senast någon stötte på dig? Förutom mannen i mitt liv (som är det enda som fungerar på mig ;) så var det nog under min och mammas barrunda den 2 juli. :P

Vad åt du till middag senast? Supergod nudelsoppa. Ska dela med mig av receptet nån dag.

Använder du huvtröjor? Ja det händer.

Kan du vissla? Jajemen.

Vem var den senaste som ringde dig? Mamma alldeles nyss.

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Berg&Dalbana (Älskar balder)

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Garanterat!

Vilket riktnummer befinner du dig i? 0590

Tittade du på tecknat när du var liten? Japp!

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Väldigt litet (om man nu kan räkna det som ett köpcentrum hehe)

Hur många syskon har du?
Två äldre.

Är du blyg inför det motsatta könet? Nja det vet jag inte. Beror på situationen.

Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen, jag har världens sämsta minne..:P

Äger du några band t-shirts? NEJ

När flög du senast? I juni (Sverige - Turkiet)

Hur många stolar står kring ditt köksbord? Fyra

Läser du för skojs skull? Mer än gärna!

Pratar du några andra språk? Engelska, lite tyska (med betoning på lite nu för tiden)

Diskar du din egen disk?
Nej det gör min älskade diskmaskin.

Har du gråtit offentligt? JA!  

Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop var det här!

Försöker du alltid lära dig nya saker? Alltid var väl att ta i.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Skulle vilja göra om min tatuering lite.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Helst, men inte tvunget!

Kan du kasta macka? Är det när man kastar sten i vatten så det ska studsa?? Hm.. eller? Hur som helst så vet jag inte.

Har du någonsin varit på Jamaica? Nej tyvärr.

Vad har du med dig in på bion? Underbart sällskap, godis och dricka.

Vem var din favoritlärare och varför? Lotta var tjejen jag ville bli som när jag blev stor. Mats var den roliga bildläraren. Jag har haft tur under min skolgång för det finns många fler (Per, Gunnel, Lisbeth för att nämna några) 

Har du dejtat någon av en annan religion? Nej.

Vad har du för väder? Mulet och trist.

Har du en blogg? Hm... låt mig tänka... JA!

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Jag minns inte vad jag tyckte då... samhällskunskap kanske.

Gillar du att flyga? Sådär. Spännade, men samtdigt lite läskigt.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Humor

När sov du senast på golvet? Hehe, för ett par år sedan kanske.

Vilken är din favoritdrink? Piggelin tror jag.

Gillar du din boende-situation? Ja absolut, men det skulle inte sitta fel med ett hus.

Vilken är din mammas hemstad? Filipstad

Din pappas hemstad? Karlskoga

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Iallafall 6 timmar tror jag.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ibland, ibland inte.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Hm... nej inte ofta.

Vilken är din favoritfrukt? Vindruvor.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Ja ibland (tyvärr)

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 26 år

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja tycker sånt är intressant dessutom!! :)

Tror du på liv på andra planeter? Tänker sällan på sånt faktiskt hehe.

Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? En person jag älskar väldigt mycket. Dock tillhör detta det förflutna.

Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror inte på gud.

Vad var det senaste du åt? Yoghurt med müsli.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Både och!!

Hur valde dina föräldrar ditt namn? Tror min storebror fick vara med och bestämma en hel del. :)

Gillar du senap? Ja, stark tack.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Inget hjälper just då tyvärr.
 
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Viljan finns, men modet finns definitivt inte.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Oj... svårt att säga såhär på rak arm.

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.

Tycker du om att krama folk? Ja jag är nog väldigt kramig av mig när det gäller människor i närheten som jag tycker om.

Skulle du säga att du är trendig? Till viss del.

Äger du en digitalkamera? Japp, men vill ha en ny systemkamera (helst NU)

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Utseendemässigt så är det Madonna, Lindsay Lohan och "ensam mamma" Ulrika. Vad jag tycker om det? Hm.. NO COMMENTS!!

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja.

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Finns fler, men Gåvan och Pojken som kallas det.

Tycker du att du är attraktiv? Inte direkt.

Vad är du allergisk mot? Lite känslig mot mjölkprodukter.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej!!!

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Anders har jag hört.

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Alla!! :)

vem - är i rummet med dig: Katten Stina
vem - tänker du på nu: Oprah (hon är på tv:n)
vem - pratade du senast i telefon med: Mamsen
vem - hus var du senast i: Brorsans
vem - är din favoritsläkting: Favorit??? Alla!
vem - i din skola går dig mest på nerverna: Haha no comments

var - går du i skolan: Karlstads Universitet
var - är din mobiltelefon: Bredvid mig
var - är din mamma: Hemma hos sig i Karlskoga.
var - sover du: Helst i sängen bredvid min prins.
var - handlar du mest: ICA
var - fick du tag i tröjan du har på dej: Carlings
var - åkte du senast bil: Till Karlskoga
var - i ditt rum är du: I soffan i vardagsrummet

vad - åt du senast: Yoghurt med müsli (tada)
vad - drack du senast: Mellanmjölk
vad - är det för färg på dina byxor: Jeansblå
vad - är den närmaste saken som är blå: På mina ben? :P
vad - har du på fötterna: Barfota med målade tånaglar
vad - är din favorit färg: Rosa
vad - för film såg du senast: The Prinsess diaries (1&2)
vad - hör du just nu: Oprah och hennes gäster, gräsklipparen utanför fönstret och surret av älsklingens dator.

har du- sovit i en annan säng: Annan än vadå? Hm...ja antar det ja.
har du - kört över hastighetsgränsen: Ja
har du- målat om ditt rum: Oh ja, flertalet gånger
har du- dansat framför en spegel: Många gånger
har du- fått hicka: Finns det de som inte har det?
har du- stulit pengar från en kompis: Haha nej!
har du- hoppat in i en bil med folk du just träffat: Inte ensam
har du- varit i slagsmål: På sätt och vis ja, på sätt och vis nej (komplicerat)
har du- smugit ur ditt hus: Som ung? Ja!


Har du förändrats?

 Du som liten
1. Vad hette din första bästa vän? Thomas Jonsson
2. Vilken var din favorit rätt? Flamberad oxfilé och klyftpotatis (pizza som ännu yngre tror jag)
3. Vilken var din favorit färg? Lila (en period iallafall)
4. Vart bodde du? Kyrksten, storfors kommun
5. Vad tyckte du var det bästa som hänt dig? Att jag hade så många bra tjejkompisar
6. Vad tyckte du var det värsta som hänt? När jag inte fick gå på disco i Karlskoga (haha).
7. Vad ville du bli när du blev stor? Förskolelärare och mamma
8. Vem var din favorit? Mamma
9. Vilket godis tyckte du bäst om? Persikor och Marabou choklad.

 Nu
1. Vad heter din bästa vän?  Henrik Stjernberg
2. Vilken är din favorit rätt? Flygande jacob, flamberad oxfilé och klyftpotatis
3. Vilken är din favorit färg? Rosa
4. Vart bor du? Filipstad
5. Vad tycker du är det bästa som hänt? Henrik, återfunna vänner, nya vänner.
6. Vad tycker du är det värsta som hänt? Pappas bortgång, Mirandas sjukdom.
7. Vad vill du bli? Lärare
8. Vem är din favorit? Henrik, Mamma, Miranda och William MED FLERA. Kan och behöver inte välja. Sån tur har jag...:)
9. Vilket godis tycker du bäst om? Choklad, Salta döskallar, Sega fiskar... och massa massa mer!! Är en riktig godisgris!!!!

Saker och ting har visst förändrats!! Dock var det svårt att minnas allt från när jag var liten. Det beror ju dessutom på vad man menar med liten. Vilken period i livet liksom. Jaja nu MÅSTE jag fixa nått att äta. är superduperhungrig!!! Men vad ska jag äta??



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback