Min lilla katt och jag

Jag sitter för tillfället och kikar på min lilla misse Stina. Hon sitter still som en staty och tittar ut genom fönstret. Hon tror nog att det är en spännande värld utanför dessa väggar, men där har hon fel. Tänk så mycket otäcka saker som kan hända. Hon blir påkörd, jagad av andra katter, eller än värre, en hund, hon får massa otäcka elaka fästingar på sin lilla kropp och hon får stå ute i regnet och vänta innan någon märker att hon vill in. Nej fy bubblans. Jag tror minsann hon skulle komma tillbaka in på direkten. Hon är nämligen katten som älskar att gosa, ligger upp på vårt bröst när vi sover. Hon älskar dessutom värme, steker alltid i solen när den smyger sig in genom fönstret. Hon är mer som sin husse skulle man kunna säga. Trygghet och värme övervinner spänningen i den stora världen... ;-)

Tentaplugget startar...... NU!

Varje gång jag vaknade i natt så började jag rabbla tentasvaren i huvudet. Tentafeber?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback