Att vara nöjd med sitt eget yttre

En bekant sa en gång till mig att efter 25 så är det kört. Det är då kroppen förändras och det går aldrig att få tillbaka den snygga, smidiga kropp man eventuellt hade innan. Hon använde kanske inte exakt de orden, men det var det hon ville förmedla. Jag trodde henne inte. Inte ett dugg faktiskt. Men jag tror nog det låg en viss sanning i detta. Däremot sker nog denna förändring vid olika tidpunkter för olika personer. Min förändring har skett sakta med säkert de senaste åren. Dock vill jag inte känna att det ALDRIG går att får tillbaka den form jag en gång hade, för varför ska jag då kämpa med träningen och nyttig mat? Varför ska jag då bry mig om vad joag stoppar i mig eller hur mycket? Nej jag tror på en bättre framtid med mig. En framtid där jag är nöjd över min kropp, över mina former!!!
Att känna sig bekväm i bikini eller lätta sommarkläder vore ljuvligt, men just nu inte aktuellt!! Kanske måste jag jobba både med min insida och min utsida. Kanske räcker det inte bara att se bra ut, man kanske måste känna sig snygg också?! Jag vet ju att det är så, men det är svårt att nå den känslan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback