Problematiken i att stanna hemma

Har legat vaken sedan halv fem och funderat och funderat. Jag är en såndär som även om jag själv vet att jag är hemma för att jag inte mår bra så oroar jag mig för vad andra ska tro... Att de ska tro att jag bara är lat. Och ja jo... det ligger ju iofs lite sanning även i det hehe, men det är ju inte anledningen till att jag var hemma i måndags och förmodligen blir hemma idag med. Det är magen som styr och hade det inte krävts närvaro under tisdag-torsdagarna så hade jag förmodligen inte dykt upp då heller. Men att packa på sig mer efterliggande arbete känns absolut inte lockande för närvarande.
Typiskt bara att detta skulle komma denna vecka då jag själv känner att räkningen inte kändes helt hundra. Gör knappast saken och känslan bättre.

Hm... dessa symtom har jag:

- magvärk
- illamående (främst på morgonen.... NOT PREGNANT)
- svullen mage (främst efter måltider och under eftermiddagar/kvällar)
- hosta under nätterna
- otroligt frusen (sådär ända in i skelettet)

Har du någon diagnos att fastställa?

Mamsen tycker att jag ska söka för magen.... men man har ju förhoppningen om att det ska gå över. Har ju iallafall bytt ut mjölkprodukterna mot laktosfritt nu så vi får väl se om det bidrar till någon förbättring.

Stressmagen gör sig självklart påmind dessutom när jag missar lektioner på detta sätt. Jag stannar ju hemma för att vila, inte för att må ännu sämre. This is not easy...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback