Stegräknar´n är min bäste vän

Att gå ner i vikt är ingen lätt match för en lat godisråtta som mig. Jag har dragit ner på kolhydrater, försöker välja nyttiga mellanmål när suget sätter till och .............................. Som ni ser fattas det en mening. Där borde det stå jag rör på mig regelbundet. Men det gör det inte och anledningen är enkel. Jag gör inte det. Jag vill, jag borde, men jag gör det inte. Vill börja promenera... långa promenader i snabb takt. Skulle dock behöva en promenadkompis. Någon som jag kan göra ett schema tillsammans med. Dessa tider dessa dagar träffas vi här och går si och såhär länge.
Kanske får leta fram min stegräknare och göra den till min promenadkompis. Den saknar dock några egenskaper jag söker. Talförmåga för att nämna en. Imorn är dock älsklingen ledig från träning. Kanske kan få med mig honom ut om nu inte kinden värker efter dagens operation. Det återstår att se när morgonen gryr.

Jösses nu är det verkligen läggdags.




Kommentarer
Postat av: J

Det är faktiskt bra mycket lättare att ta sig iväg om man iaf är två. Det har jag märkt den här veckan!

2009-10-07 @ 10:45:41
URL: http://angelwhite.blogg.se/
Postat av: Sannah

vi får ta en promenad nån dag om du vill?! :)

2009-10-13 @ 23:02:34
URL: http://sannahlundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback