Oansvarigt!!

Idag är det alltså fredag och mamma, pappa och lillprinsessan Grefve kommer hem. Så gör även jag. Med eller utan William, det får vi se senare hehe. Ska bli mysigt att träffa Henrik iallafall... äntligen hehe.




När jag åkte för att lämna William i morse så mötte jag flera hundägare som var ute med sina lurviga på promenad och började fundera över detta. 

Hundägaren står med ryggen mot bilen och tar ur posten ur vad jag förmodar är hennes brevlåda. Hon har två hundar i varsitt långt koppel BAKOM sig. Dessa hundar befinner sig en bit ut i vägen och jag får alltså göra en liten sväng förbi dem för att inte köra på jyckarna. Och dessutom hoppas på att de inte ska springa längre ut i vägen. Hundarna var också så små att jag knappt såg dem. Tur att det inte var kolsvart ute vid just detta tillfälle.

Hur mycket bryr man sig då ifall hundarna blir påkörda? Förväntar de sig att jag som sitter i bilen ska svänga över på fel sida vägen för att undvika de små liven? (tydligen) Och den allra viktigaste frågan... HADE DENNA MÄNNISKA AGERAT PÅ SAMMA SÄTT OM DET VORE DENNES BARN? Och detta var alltså endast ett av två liknande fall i dag. Håll koll på era hundar är vad jag vill säga med detta!!! Även om inte ni bryr er om ifall de blir påkörda (vilket jag verkligen hoppas att ni egentligen gör eftersom ni skaffat hund) så skulle i varje fall jag bli knäckt om jag skulle skada ett djur på det sättet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback