Nu har vinter kommit till Filipstad PÅ RIKTIGT

Igår föll för min syn den första snön denna vinter. Lämnade till och med ett tunt vitt lager som lyste upp min annars så mörka morgonpromenad till bussen i morse. Luvan fick dock dras över huvudet då flingorna fortfarande föll till marken. Känns mysigt, men aningens för tidigt. Det viktigaste är att det är vitt under jul och nyår. Ingen jul utan snö... lite så är känns det faktiskt. Den rätta känslan infinner sig som bäst med en vit mark när tomten knackar på dörren.

Oj...kurr i magen!!! Snart dyker de första av mina klasskompisar upp och jag ska gå ner en trappa för att äta lite frukost. Två hårda mackor med kalkon samt en kopp te. Kommer sitta fint i kistan det.

Klockan 12 tar jag helgen igen. Veckorna löper med stormsteg förbi och jag måste följa med i dess tempo annars halkar jag efter. Ibland är det tufft!!


Kommentarer
Postat av: gabriella,

jag hoppas verkligen att det blir en vit jul iår! :)

2009-11-05 @ 19:38:38
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback