Från dröm till verklighet

Vi ligger på varsin solstol på stranden med havets brus alldeles intill oss. Jag låter min ena hand snudda sanden och låter de fina vita kornen sippra mellan mina fingrar. Solen steker på min kropp. Ett önskemål från min älskling om att vi ska doppa oss gör att jag reser mig. Vi går mot havets blåa yta. Vattnet sköljer över våra fötter, svalkar våra kroppar. Saltet svider i ögonen och gör oss blinda för några sekunder. Vi lägger oss på rygg och flyter. Lätta som fjädrar ligger vi hand i hand i två olika världar. Himmel och hav. Vi blundar och låter vågorna bära oss.

En dröm som jag önskar kunde uppfyllas just nu!! Mamma får sin dröm uppfylld nästa söndag då ett plan tar henne och hennes kompis Yvonne till Thailand. Skönt för mamsen. Mycket avundsjuka från mig hehe.

Själv har jag skolan att tänka på. Det enda jag har tid att tänka på nu för tiden känner jag. Inläsning hit, tenta dit, gruppuppgifter hit, lektionsplanering dit..... ja jösses!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback