Alla längtans dag

Denna må inte finnas i almanackan, men den finns. Dagen kan återkomma flera gånger om året och det varierar från person till person. Idag är det min alla längtans dag. Jag längtar efter många utav mina kompisar som bor alldeles för långt ifrån mig dagar som denna. För att nämna några: Jessica, Nettan, Tess, Jenny, Kga-brudarna, Thomas, Emli.... m.fl. Jag längtar också efter pappa vilket blir lite mer komplicerat. Den längtan kan aldrig tillfredsställas på något sätt. Jag längtar efter sommaren, värmen, ledigheten. Jag längtar utomlands. Jag längtar tills jag blir nöjd med min frisyr. Håret är otroligt viktigt för mig och eftersom jag inte varit nöjd med det på flera år så har jag inte mått helt bra själv heller. Så det längtar jag till. Jag längtar tills vi flyttar, tills vi får börja renovera och tills vi är klara med renoveringen. Jag längtar tills på fredag då jag ska få inviga mina nya skor.

Ojojoj, det finns mycket att längta till. Stora och små saker. Men dessa dagar är längtan som störst. Vilket kan bli både jobbigt och skönt. Det är härligt att längta efter saker som man vet kommer att uppfyllas i framtiden. Men det är jobbigt att längta efter nått som aldrig kan hända, eller som är svårt att kontrollera på egen hand. Ibland känns det kämpigt att inte ha kontroll på sitt eget liv, på sina egna känslor.

Varför kan man inte bara få vara genomlycklig och älska livet rakt igenom. Varför kan inte allt bara vara enkelt?



Livet är ingen dans på rosor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback