Björnen sover NO MORE

Runt lunchtid idag fick jag ett mms av mamma med en bild föreställande ett björnspår. Och pågrund av min stora nyfikenhet slog jag en pling för att höra hela historien. Mamma som jobbar på en förskola skulle ta en promenad med barnen till en närliggande skog. Bara några hundra meter från skolområdet ser de dock ett fotspår ungefär lika långt som mammas fot, dock aningen bredare. Att fotspåren dessutom var färska bidrog till att de allesammans gick tillbaka till skolan igen. Tur att de bara fick ta del av spår efter denna bjässe.

Så för några timmar sedan pratade jag med mamma igen. Hon berättade då att William och Mirandas dagis har skogsförbud. Detta på grund utav att en granne som bor nära skogsområdet såg en björn utanför sitt fönster när han vaknade i söndags morse. 

Mamsen och jag började sedan diskutera mötet med en björn. Vad gör man om man kommer med en skock ungar och stöter på en björn mitt i skogen?! Jag vill då inte vara med om den händelsen det kan jag lova er. Jag vill inte stöta på en björn på något vis. Dock skulle jag gärna skåda en på håll. Kanske långt ute på ett gärde när jag kommer farandes i min Ford Focus. Ja det räcker allt gott och väl det. Jag som skulle bli rädd av att träffa ett rådjur i skogen. 

Vi får hoppas att dessa nyvakna hungriga björnar inte ställer till det något för oss något mindre rovdjur utan bara visar upp sig tillräckligt för att göra oss medvetna om deras närvaro och öppna upp vår nyfikenhet. Dessutom har jag läst att människan är det i särklass farigaste rovdjuret. http://www.de5stora.com. Ja men då så, då behöver jag ju inte vara ett dugg rädd om jag möter en björn när jag traskar i skogen.. :S.... 


Haha Björnen på bilden ser ut att skratta lite gött... ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback