Only a dream

Jag önskar att jag vore duktig på att baka. Hälsar ju på i Cinas blogg ibland och det händer ofta att hon lägger upp bilder på de konstverk hon själv skapat. Jag blir avundsjuk. Som ni kanske minns så har jag ju tidigare nämnt mina okunskaper i denna färdighet. Jag är fruktansvärt dålig på att baka, det bara är så. Antingen lyckas jag få till något riktigt vackert. Som till exempel mina helt perfekt stora och vackra bullar för några år sedan. Men de gick ju inte att äta så vad hjälpte det. Och så för bara några veckor sedan gjorde jag och älsklingen en chokladsockerkaka. Den smakade yummi, men såg nte mycket ut för världen. Inget att lägga fram när gästerna kommer där inte. Nej jag kanske får fundera på att gå en kurs i bakning.

Åh på tal om bakning så såg jag Leila Bakar för första gången för ett par veckor sedan. Vilket underbart program. Mysigt, roligt och hon fick det att vattnas i munnen av alla sina recept hon genomförde i rutan. Tänk om jag kunde vara så duktig. Det förblir nog endast en dröm i mitt fall.




Ska nog önska mig hennes receptbok i inflyttningspresent så jag kan testa några recept. Om jag gör precis som det står så borde jag ju inte misslyckas.


Kommentarer
Postat av: Cina

Hihi, konstverk vet jag väl inte men det är så sjukt kul att baka! och gott att äta oxå för den delen... (tyvärr) Jag har iaf leilas bok hemma och den är SÅÅ bra :)



Kramiz!

2009-06-11 @ 22:46:42
Postat av: Karin

Åh va smaskigt det såg ut!!!

2009-06-17 @ 22:23:57
URL: http://lillak24.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback