Vi snackar namn

Jag har ett ganska stort intresse för namn och sitter ofta och skriver ner vackra namn som jag i dagsläget skulle kunna döpa mina egna barn till. Och varje gång funderar jag över hur sjutton mammor och pappor väljer namn till sina nyfödda. Det finns ju så otroligt många namn och trots att många säger att det är lättare när man möter barnet (då ser man att det inte är en Julia utan en Linnea) så måtte det väl för sjuttsingen ofta hända att man bestämmer sig för ett namn som senare inte alls känns rätt. Eller är vi så anpassningsbara att vi genast kopplar namnet med den lilla krabaten?!! Jag vet iallafall att jag och Henrik får problem när vår tid är inne. Dels för att jag kommer ha världens beslutsångest och dels för att vi ska komma överens om ett namn. Det kan bli tufft hehe. Men samtidigt måste det vara otroligt spännande. Tänk att få namnge sin egen lilla och kalla den ens egen. Det är nått vi absolut inte kommer att ha svårt för iallafall hehe!!



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback