Seg Ida-Marie rapporterar

Nu var det MYCKET länge sedan som jag rapporterade med bilder, men nu har jag tagit mig i kragen. Här nedan kommer därför bilder från de semesterdagar som passerat och nu går mot sitt slut. Imorgon är det dags att börja jobba.

De första soldagarna njöt vi av i lätta sommarkläder och med kyld dryck i handen.
 



Dock hade vi lägenheten nedanför att renovera så vi fick hålla oss inomhus ett tag.

     
 


Vi slet i flera timmar per dag under några veckor för att få lägenheten som vi önskade den. Vi har målat, tapetserat, lagt golv, kaklat, spacklat, slipat, satt lister och mycket mycket mer. Det mesta har vi gjort på egen hand, men vi har också fått underbar hjälp från vänner och familj.

   

Först såg jag verkligen inte ljuset i tunneln som min älskling brukar tala om. Nej det såg snarare ut som rena rama kaoset i lägenheten. Men sedan började det minsann arta sig. Som ni ser var vi ju även tvugna att tvätta samt äta även under dessa veckor. Det fick dock ske lite annorlunda än vanligt.

     
 

Det tar längre tid att renovera än vad vi trodde och än är vi inte färdiga. Vi är inflyttade och det är så gott som färdigmöblerat. Vi behöver upp med lite lampor, tavlor och gardiner, men sedan ska vi nog vara väldigt nöjda. Bilder på ett helt färdigt resultat får komma senare.

Under renoveringsperioden tog jag en liten tur till Uppsala för att fira kusinbarnet Emma när hon tog studenten. Lycklig och strålande vacker gick hon ur gymnasiet med stipendium på grund av sitt smittsamma positiva humör. När denna dam och hennes Jakob hade gjort sig vackra och gett sig av på partaj så tog vi ett glas vin hemma hon älskade moster.



     


Vips så var det midsommar och det firades som jag tidigare nämnt i Nykroppa (midsommarafton) och Filipstad (midsommardagen). Superkul!!

     
   


Vi har dessutom hunnit fira mamsen med ett krogbesök och William med tårta och två övernattningar hemma hos oss. Superkul, supermysigt... :)... 

 
       
 

Efter allt detta så var det dags för en husvagnssemester på Skrea camping i Falkenberg. Vi har haft en helt otroligt skön vecka. Jag längtar redan tillbaka hur skönt det än är att vara hemma hehe.

Älsklingen var chaufför och jag kartläsare, vilket var en slitsam uppgift. ;)

     


Vädret lekte lite med oss då det växlade snabbt från solsken till spöregn. Vissa strandbesök bidrog till färg på nosen, andra till en blöt springtur hem till husvagnen hehe.

     
   

När det dåliga vädret kom till oss så gjorde vi ett besök på Ullared. Tänk va lätt det är att göra av med pengar hehe. Magnus ville dock inte göra oss sällskap så han satte på sig nya snygga brillorna och gjorde det han gör bäst. Surfar... :)...

     

Varje dag njöt vi av god mat, dryck och trevligt sällskap.

     
     
   

Men även på semestern kan man bli trötter. Sista natten vaknade jag dessutom sittandes i Magnus säng med en kudde i knät. Regnet föll som om himlen ramlade ner från skyn och fick mig att drömma om en blixt följt av ett dunder utan dess like. Jag flög upp från min och älsklingens madrass ute i förtältet och in i husvagnen och Magnus bädd. Haha ingen annan hade ju såklart hört nån åska och inte hörde vi nått efter detta heller. Lite otäckt för det kändes så extremt verkligt.

 

En vecka gick alldeles för fort, men festen fortsatte ju på hemmaplan igår. Nykroppanatta var en ny upplevesle. En rolig en må jag säga. Underbara, söta, mysiga, roliga människor.

     
     
   


Gårdagens bästa händelse var när Elin och tjejerna kom. Mysiga töser!!
Gårdagens roligaste händelse var när älsklingen skulle beställa Bussola med ananas på halva och han beställer en Alcapone med räkor på halva. Haha!!!!!
Gårdagens näst roligaste händelse var när David hoppar av studsmattan nerför en backe och landar på knäna. Jösses vilken tabbe. Det ledde inte bara till gröna knän utan även till ett gott skratt.
Gårdagens otippade händelse var när Magnus badade FRIVILLIGT mitt i natta. Jag undrar vad som fick honom till nått så galet. kan någon ha lagt nått i hans öl?!! ;)
Gårdagens otippade, men trevliga partypolare var Koffan. Var ett tag sedan vi festade på samma ställe. Skojsigt!
Gårdagens mysigaste filur var Magnus. Han får mig alltid att le.
Gårdagens underbaraste filur var Henrik. Vem annars? hehe... Älskar dig världens underbaraste pojkvän.




Kommentarer
Postat av: J

Härligt med lite bilder :) Hoppas också vi hamnar i samma klass... annars får vi nästan se till att byta och krångla lite som vanligt ;D

2009-07-21 @ 20:09:19
URL: http://angelwhite.blogg.se/
Postat av: Elin

du är så söt ida-marie :) va så kul att träffa dig :) kraam!

2009-07-23 @ 02:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback