Jag måste uppfylla mina behov.

Jag är en person som älskar att skriva. För hand och på datorn. därför kommer det dagar som denna då jag fyller bloggen med listor som ger mig utrymme att skriva. Listor med färdiga frågor som gör att jag själv inte behöver komma på ett ämne eller tvinga fram något bara för att få skriva. Skönt helt enkelt.

LISTA 1


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?


dig varje gång.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Jotex katalogen

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Nyheterna igår kväll.



4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:


17.50

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?


Ljudet av bilar som åker utanför mitt fönster. Surrandet från Henriks USB-fläkt.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?


Igår kväll när jag gick hem från jobbet.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?


Ghost Whisperer

8. Vad har du på dig?


Mysisbyxor och en röd topp

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?


Ja jag drömde om två utav mina gamla kompisar. Vi var i ett jättestort badhus och det var svinhalt på alla golv. De jagade mig och jag halkade om och om igen. Inge trevligt alls!!

10. När skrattade du senast?


Igår när jag och Linnea på jobbet pratade om Tobbe från "En annan del av köping"

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?


De vita väggarna dekoreras utav en tv, en svart hylla, ett pris/barskåp och två tavlor.

12. Har du sett något konstigt på sistone?


Hm...oj nä jag vet inte vad det skulle vara.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?


Intressant med lite annorlunda frågor.

14. Vilken var den senaste film du såg?


Hairspray... har dock inte sett klart den ännu.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?


MYCKET. Men jag skulle nog börja med att göra oss skuldfria. Studeilånet, mustangen....

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.

Oj jag vet inte vad det skulle vara. Skulle behöva betänketid.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?


Av egoistiska skäl så dyker det upp saker och ting som skulle påverka mig och mina nära och kära. Jag skulle väldigt gärna göra så att Miranda blev helt frisk. Men hon är i livet och kommer med all förhoppning att fortsätta vara det sålänge allt går som det gjort hittills. Så jag skulle önska min pappa tillbaka i livet som en frisk människa.

18. Tycker du om att dansa?


Oerhört mycket

19. George Bush?


Nej tack!

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?


Ja då var det detta med namn. Finns ju så oerhört många fina namn. Men för att nämna två då. Alvin och Meya.

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?


Ja absolut för en tid sådär, men jag skulle förmodligen sakna mina brorsbarn som en tok då.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?


Surprise.... Nej jag vet inte. Frågan är om det verkligen finns en gud eller inte.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?


De som känner som manade.


LISTA 2

För 5 år sedan:

...hade jag min bästa och min sämsta sommar någonsin. Jag tog studenten, reste väldigt mycket. (Bulgarien, Cypern och Teneriffa inom ett halvår). Det var också det året som min pappa lämnade oss för alltid.



För tre år sedan:


...hade jag ett jättejobbigt år. Jag klarade inte av mitt jobb, förlorade kontakten med mina vänner och fick reda på att Miranda som då kom till oss hade ett allvarligt hjärtproblem. Sommaren bjöd dock på flera roliga fester hemma hos oss i Jönköping och två resor till Turkiet. En resa för bara mig och Älsklingen samt en resa tillsammans med Johan och Erika. Det var också det året som jag och Henrik under vintern flyttade till Filipstad.

För ett år sedan:


...studerade jag för fullt, jobbade extra på Åsenskolan och sommarjobbade som personlig assistent. Jag och Älsklingen åkte till Tunisien i två veckor där vi andra veckan fick sällskap utav Jenny och Sarfve. Jag blev sjuk under resan och Jenny och Sarfve flyttade isär som nyblivna singlar när de kom hem. MYCKET MYCKET SORGLIGT!! Jag fick dessutom reda på att min nära och kära vän Therese skulle flytta tillbaka hem till Fagersta och därmed hade jag förlorat två utav mina närmsta vänner.

För tre månader sedan:


...så var jag oerhört trött på skolan. Jag ville bara att den sista tiden skulle gå fort så att det blev sommaruppehåll. Vi firade dessutom Henriks mamma och pappa som fyllde år.

Igår:


...jobbade jag 10-22 och sedan satt jag framför datorn en stund innan jag gick och la mig.


Imorgon:


...ska jag och Marie träffas för en fika.

Om ett år:

...är jag 25 år. Jag kommer att ha ett halvårs studier kvar och det kommer att innebära en hel del fokus för min del. Examensarbetet ska skrivas och sedan behöver jag se mig om efter ett jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback