Så var det måndag

Dagen började väl inte riktigt som planerat vilket alltid ställer till det lite. När klockan ringde. Eller till och med innan faktiskt så vaknade jag och mådde så illa. Har mått illa från och till hela natten och fasat för vad som ska komma. Vetskapen om att flera barn på jobbet och lilla Mamsen ligger hemma i magsjuka gjorde ju inte saken bättre hehe.
Jag bestämde mig för att stanna hemma. Självklart kunde jag inte somna om utan jag låg i sängen och läste lite och vred och vände på mig tills jag tillslut somnade om. 

Nu är jag vaken och illamåendet ligger som en molande känsla i magen. Men att det skulle vara masjuka kan jag nog glömma nu. Borde ha utvecklats till nått mer i såfall och nu är jag faktiskt aningen hungrig vilket inte heller stämmer i såfall!! Jag är bara glad om jag slipper. 

Igår hade alltså Henrik hemmamatch och gissa om det blev spänning på hög nivå. Första perioden slutar 1-5 till motståndarlaget Hagunda. Andra perioden tar LFIBK igen lite och den slutar 4-7. Hagunda är livsfarliga och LFIBK:s chanser att vinna några poäng ser allt annat än bra ut. I tredje och sista perioden tappar Hagunda matchen och våra grabbar lyckas slänga in några underbara mål. När klockan visar 17.41 så gör MIN älsling 7-7. Gissa om publiken jublade. Men Hagunda kämpar på och sista perioden slutar 8-8. Grabbarna har fått en poäng. En otroligt viktig poäng dessutom. Förlägningen slutar tyvärr som den borde ha gjort. Med vinst till Hagunda. Tyvärr var de snäppet bättre igår och förtjänade vinsten. Men åh så gött att de lyckades sno åt sig en poäng. VIKTIGT!!!!!
Än är grabbarna kvar i topp. Vi hoppas på att de blir kvar där tills resan är slut!

Idag blir det förmodligen inte många knop. Ska vårda min lilla mage och vila. Kanske blir en resa till Nykroppa ikväll för att se innebandyn. Blir bara att byta från den ena soffan till den andra hehe. Har inte ork till mer idag känner jag.. :P...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback