Operation leverfläck

Nu sitter jag med ett stort omsalg på kinden. Har opererat, eller ja skurit bort en leverfläck i ansiktet. Inte min blupp vid munnen, nej den kan jag nog inte vara utan. men en annan bjässe som jag stört mig på i all evighet. Min doktor Tomten sa att den var liten, men nä ser ni där har han fel. På kort täcker den hela mitt ansikte. Så ser jag det iallafall. Ska bli spännande imorn och se hur det ser ut när jag byter plåster. :P...

Idag har jag skrivit lite på min sista uppgift för denna kurs. Har ju en gruppuppgift också, men den ska redovisas på tisdag, Denna sista ska inte in förrän fredag nästa vecka. Då ska jag jobba också förstår ni. De ringde från skolan i morse och jag blev tvungen att tacka nej till måndag, men ett glatt ja till fredag. Blir skoj!!

Nu ni har jag snott en lista från Johanna som jag tänkte tråka ut er med.. ;)...

Vad heter ni? Ida-Marie och Henrik

Hur träffades ni?  En natt på stan

Hur länge har ni varit tillsammans? Hm... 3 år och sisådär 3 månader

Är ni förlovade? Nopp

Bor ni ihop? Jajemen

Har ni barn? Nopp

Har båda körkort? Ja.

Isåfall, vem kör bäst? Kvinnan i förhållandet såklart. Lugnt och beskedligt. ;)

Kommer du ihåg er första kyss? Ajajaj nä inte allra första, men bland de första.

Vem sa "Jag älskar dig" först? Minnet sviker...

Vem är äldst? Henrik

Vilka stjärntecken är ni? Jag Vädur, Henrik Skorpion

Vem fyller först på året? Jag (27 mars)

Vem är längst? Ja inte är det jag iallafall... :P

Vem sjunger bäst? Tillsammans är vi oslagbara

Håller ni i handen på stan? Oftast ja...

Var nån av er oskuld när ni träffades? Båda (säger vi).

Kände ni varann innan ni blev ihop? Kände igen, inte mer än så. 

Vad har ni gemensamt? Väldigt mycket, men inte allt. Vi kompletterar varandra bra.

Blev du kär i första ögonkastet? Ja det krävdes inte mycket i detta fall.

Har ni någon speciell låt? Nä det har vi nog inte nej...

Har ni några "fri kort"? Nä du.. inte om jag tolkar det rätt.. :S

Har ni stora framtidsplaner? För stora ibland haha. Nä men vi tycker om att drömma.

Har ni gråtit i varandras armar? Ja, men det är nog mest jag som står för tårarna i detta förhållande..:P

Har ni varit utomlands tillammans? Japp (Turkiet 2ggr, Tunisien 1gång)

Vilket är ert bästa minne? Har väldigt många, men Nyår 2006, hade vi sååå kul ihop.

Vem lagar bäst mat? Vi lagar bäst mat ihop.

Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Tränar, ser på serier, myser, pluggar, lagar mat.... The usual stuff

Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja jag kan inte minnas då vi inte gjorde det.

Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången?  Alldeles för långt. 20 mil ungefär.

Blir du lätt svartsjuk? Beror på... Vi är båda lagomt svartsjuka för kärlekens skull.

Brukar ni bråka? Oh ja, ofrånkomligt haha...

Ringer eller SMS:ar ni mest? Både och.

Vilken är hans/hennes finaste kroppsdel? Oj, kan nog inte bara nämna en. Allt, skulle jag vilja säga!!

Vad använder ni för preventivmedel? Pippapiller
Brukar nån av er prata i sömnen? Lite mummel hit och dit,


men nä inge annat vad jag vet..:P



Se nu fick ni reda på ytterligare lite saker om mig och mannen i mitt liv.

Nu är det dags att ta en paus från datorn och umgås med den där karln. Han snorar och hostar fortfarande så lite ompyssling är han allt värd.


Ikväll blir det let´s dance... Och kanske att vi åker och köper oss lite Candy. Det är ju ändå fredag.. ;P


Trevlig helg!! 







Kommentarer
Postat av: Tess

ja men visst är det så, tiden springer iväg, precis som vanligt. ( ganska delad känsla över det kan jag tycka förövrigt ) men JA, när vi båda två är lärare så hoppas jag innerligt att vi kan få tid att träffas mer, vi skulle kunna sitta och planera ihop t.ex. eller så kan vi åtminstone SÄGA att det är det vi ska göra :P saknar dig, kram vännen!

2009-01-09 @ 15:18:43
URL: http://ttessii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback