Jane och hennes Tarzan

Tröttheten och tidens förmåga att flyga förbi har gjort att det känns som dagen varit en del av en gemensam dröm jag och älsklingen har. Känns som vi svingat oss i lianer hela dagen. Från den ena sysslan till den andra tills dagen gick mot kvällen och vi nu har landat i soffan för att pusta ut en stund innan sömnen tar över igen. Ögonen har varit alldeles dimmiga av trötthet precis hela dagen. Extremt jobbigt!!

Jag har iallafall spenderat halva dagen på Åsenskolan och halva dagen i soffan i Nykroppa. Hann även med en hel del skrivande på rapporten där emellan. Imorn gäller det att ha glöd i fingrarna och skriva klart uppgiften så den kan skrivas ut och tas med till skolan som jag ska tillbaka till på onsdag. Längtar inge vidare alls! Pina att kliva upp tidigt på morgonen, pina att åka kringelkroksvägar till Karlstad, förhoppningar om givande lektioner som ibland krossas, pina att åka kringelkrogsvägar till Filipstad och sedan äntligen hemma. Trött + Hungrig = Grinig. Nej jag längtar redan till ny praktikomgång. Tack och lov dröjer det inte många veckor tills dess. 






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback