Jag tror det kallas kärlek, bannemej!!

Jag älskar julen. Det innebär kvalitetstid med dem man älskar mest och mysiga varma känslor som sprider sig från topp till tå. Att vakna på julaftonsmorgon är på något sätt väldigt speciellt. Det finns en glädje inombords, en förväntan och en förhoppning. Jag tänker på de som inte älskar julen såsom jag och många andra gör. Vad finns det för bakomliggande orsak? För varje människa borde ju vilja älska julen om den bara kunde, eller? Jag önskar att jag kunde förändra situationen, känslan och tanken hos den som inte älskar julen. Visa den härliga älskvärda sidan som alla borde få ta del utav.När jag var liten så var det julklapparna som skapade den största spänningen under dagen, men nu är det ngt helt annat. Nu är det känslan av att vara del av en familj. Känslan av att vara omringad av kärlek. Jag har haft tur!!



En ytterligare lycka i livet är att ha någon att dela just livet med. Min andra hälft kan irritera mig, vara jobbig, göra mig galen... men också galen i en positiv bemärkelse. Han är precis vad jag behöver och precis vad jag vill ha. Det kallas kärlek!
Just nu sitter han i soffan och tittar på Simpsons (inte min favoritserie) och har gjort en chokladbollskaka. Det vill säga chokladbollssmet i form av en enda stor kaka. Jag föredrar nog hellre de små runda fina bollarna, men älsklingen påstår att han nog kan få mig att tycka om detta ännu mer. Hehe... ja vi får väl se.... ;)... Upp till bevis!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback