Jag kan inte vara tyst hehe

Jag får nog ta tillbaka min åsikt om att årets jury är så himla bra. I fredagens program började de uruselt med tanke på att kvällens första artist ROBIN E var skitbra!!!!

Fler än jag som tycker det är pinsamt när YASMINA får en fråga utav Jihde och hon kollar in i kameran och svarar stelare än stelast. Why liksom, det ser ju helknas ut!! Och så säger hon att hon aldrig varit så ledsen som hon var förra fredagen då hon hängde löst. Jösses va skönt för henne som aldrig varit mer ledsen än så!!! :P
Visst är denna unga tjej otroligt vacker, men rösten är lite väl spröd enligt mig...

ANNA 16 eller 36? hm... ja, men denna tjej får jag inte riktigt grepp om. Jag som många andra älskade hennes audition, men sedan dess går det i vågor. Jag får alltid börja med att blunda när hon uppträder och bara lyssna. Jag vet inte om hon gjort en hel låt bra sedan dess. Låten ikväll består utav rysningar, besvikelser, leenden, besvikelser... Tveksamt om hon klarar av framförliggande teman.

Nej nej nej... vad blir det!!! ROBIN B :s uppstart var pinsam. Sedan kom han väl igång lite bättre, men nä detta var ingen höjdare alls. Inte alls!!!

Så var det flickfavoriten JOHAN P. Jag är ju som sagt lite fascinerad av hans oblyga sätt att ta över scenen. Han väljer, enligt mig, alltid låtar som passar honom. Som gör att hans falska stämma inte gör så mkt. Han är ingen stor sångare, men han är en artist!!

LARS från Karlskoga. Jag var nervös innan uppträdandet. Han är också svajig i sina uppträdanden. Jag vet inte vad jag ska tycka. Han skulle säkert göra rätt låtar riktigt bra!! Men vad är rätt låtar? Denna låten tyckte jag att han förstörde, den är ju sååå bra!! Hm... ännu en gång har juryn FEL!!!

Yes äntligen dags för SEPIDEH hon är årets bästa kvinnliga sångare!! Kommer inte hon till finalen så blir jag otroligt förvånad och besviken. Vilken röst!!! Men snälla juryn... bara för att ni fått pikar om att ni varit för snälla så behöver ni inte kritisera alla. Lyssna till rösten SNÄLLA!!

LOULOU är lite medelmåttig faktiskt får jag lov att säga. Härlig personlighet dock!!

KEVIN... kanonröst!! Redan årets vinnare i  mina ögon och öron!! Åter igen VA FAN ÄR DET MED JURYN?!!

Tjejen som vill mest i denna tävlingen och som har störst känsla i det hon sjunger. Ja enligt mig är det ALICE. Hon är duktig!! Otrolig röst och söt tjej. Jag skulle vilja ha 3 st i finalen för även denna tjej har en plats där!

Så blev det ju fröken YASMINA som åkte ut. Helt rätt får jag nog lov att säga. Hon har varit svag varje vecka!!

Jag skulle vilja avsluta med en undran jag har. Katrin Zytomierska (f.d Schulman) får massa kritik för hennes uttalanden. Men är det då okej för juryn att påpeka hur artisterna ser ut?!! Är det verkligen det dem ska bedömma? Hm.. och så hade Catrin sagt att Jesper var lite bögig!! Jaha, men har hon inte rätt då? Är det illa att vara bög? Låt mig svara på den frågan!! Nej så vad är då problemet? Är det inte värre att ta illa upp över kommentaren? Catrin hade själv skrivit på sin blogg att det var konstigt att folk ff reagerade som att bög var ett fult ord. Kanske något att fundera över!!
Jag känner inte till hela historien så visst kan denna Katrin varit elak, men det jag hört så är detta min åsikt!!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback