Minns du diskoteksbranden i Göteborg?!

Idag är det 10 år sedan diskoteksbranden i Göteborg tog 63 människors liv. Och många skadades för livet fysiskt och psykiskt. Jag tittade på Kalla Fakta häromdagen och det är som efter de flesta katastrofer... så oerhört svårt att förstå. Jag minns den dagen då det hände. Jag kan inte komma ihåg vart jag var eller vilka jag var med, men jag minns tydligt att det påverkade mig. Jag har alltid varit rädd och haft respekt för elden. Jag var 13 år den dagen, precis som flera utav de ungdomar som befann sig på den festen. Jag vet att jag var orolig under en tid efter branden. När jag gick in i nya byggnader eller befann mig i en lokal bland mycket folk. Vart fanns utgångarna? Hur kan man snabbast ta sig ut om något händer? Usch jag kan knappt förstå paniken ungdomarna måste ha känt. Jag tror att alla reagerar olika och att det är svårt att säga hur man själv skulle reagera i en sån situation när man väl befann sig i den. Jag hoppas att jag aldrig behöver uppleva det heller.

Jag hoppas att ingen ska behöva uppleva det. Usch det bara ryser i mig!!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Känn dig utmanad, kolla i min blogg.=)

2008-10-29 @ 21:30:04
URL: http://thedaysofjojo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback