Förlorad kontakt eller bruten vänskap?

Ja ibland är frågorna många. Tyvärr kommer jag nog aldrig att få svar på dem.

Det var en period i mitt liv då jag mådde allt utom bra. Trots min kära och nära vänner, mina underbara familj och en nyfunnen pojkvän så var känslorna inte som dem skulle. Detta gjorde det svårt för mig att bevara min regelbundna och nära kontakt med många runt omkring mig. Inte förrän efter en väldigt lång tid så började jag må bättre. (bättre, inte bra) Men då var det för sent. Och nu sveper dagarna förbi och gör mellanrummet allt större. Allt som finns kvar är minnen som oftast är för jobbiga att tänka tillbaka på. Minnen som visar på mitt tidigare liv. Jag har förändrats på många sätt. På många sätt till det bättre, men också på många sätt till det negativa. Jag vet inte hur jag hitta tillbaka till de postiva delarna jag bär med med mig från mitt dåvarande liv och sedan kombinera dem med mina nuvarande positiva sidor. Ibland känns det som att jag inte känner mig hel. Inte känner mig som mig själv. Jag önskar att jag kunde hitta tillbaka till mig själv igen!!



Imorn är det pappas födelsedag. Han skulle ha blivit 57 år. Ord som skulle och blivit känns fortfarande overkligt. Trots att tiden sedan han gick bort bara blir längre och längre. Otroligt att 5 år av saknad inte fyller upp behovet av svar. Svar på varför? Svar på hur? Svar på framtiden!!

På tal om gamla vänner så fyller även en annan person år imorn. Madde, en gammal nära vän som betytt mycket för mig. Hon blir 23 år fyllda och känner jag henne rätt så kommer det firas på ett eller annat sätt. Jag önskar henne en bra födelsedag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback