Cinderella och Jag

Snart har första VFU veckan passerat och dagarna är fulla av spännande lekar, bannord, beröm, skratt och gråt. Ingen kan säga att man blir uttråkad som lärare iallafall... :P... hehe. Trött däremot blir man. Eller iallafall jag. Känner mig som en zombie på eftermiddagarna och sover som en stock på nätterna. Nu börjar dock halsen envisas med att smärta och huvudet bultar lite då och då under dagarna. Iofs är det väl nu en fökylning skulle passa bra om den nu absolut måste bryta ut. Jag har ju en vecka hemma att ta igen mig på.

Imorn händer det grejer ska ni veta... Inte nog med att det är FN-dagen. Det är älsklingens födelsedag dessutom. Javisst nu ska han bli 24 år och det ska firas med en hemmakväll. Tacos, godis och presenter. Precis som han vill ha det.. :).. På lördag kommer familjerna också. Då vankas det smörgåstårta och marängtårta. MUMMA! Ingen lågkalori helg direkt.... men bra j*vla gött!! ;)

Idag har vi en hel del ärenden på stan.... inte vidare kul, men ett motvilligt måste. Jag skulle helst välja att krypa ner under täcket och vila mina trötta ögon och öron. 




Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma

här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,
det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.

Raska på nu, dumma flicka!


Stackars Askungen!! Och stackars MIG!!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback