Helgen som varit

I fredags var vi som sagt i Nykroppa. Grillat och tårta gjorde sig bra i magen och sedan slappade vi i soffan hela kvällen. Vid elva, halv tolv åkte vi hemåt och packade inför resten av helgen. Henrik satte sig självklart vid datorn och jag gick och la mig. I lördags gick jag upp 07.20, TRÄNADE EN HALVTIMME och sedan åkte vi till Karlskoga, Vi började måla direkt när vi kom dit och målade ända till klockan kvart över åtta på kvällen. Då blev det pizza, ett glas rött och sedan Eurovision såklart. Hade mina favoriter och mina "not so much" favoriter. Norge, Finland, Ukraina, Armenien, Danmark och Island låg väl i toppen på min lista. Med Perelli borträknad då.. :)... Azerbablablabla nått va enligt mig urusla och jag blev förvånad varje gång dem fick höga poäng. Sanslöst hehe. Men men smaken är som baken och det är väl tur att vi är olika.. :)... När det var avgjort gick vi genast och la oss och efter en hård dags arbete somnade vi snabbt då huvudet föll på kudden. 06.58 vaknade jag av ett muntert hej och en arm kring halsen. Fasters favoritkille hade vaknat och kröp ner bredvid mig. Vi låg och blundade ett tag, men varken han eller jag kunde somna om. Vi gick därför in i hans rum och la oss så vi kunde prata utan att väcka Henrik. 07.45 gick vi ner till vardagsrummet och slog på tv:n. Jag hörde då att det var ett till litet troll som bubblade så jag gick in och hämtade fasters favoritflicka så att mamma och pappa skulle få sova lite längre. Vid nio var alla vakna och vi åt frukost. Sedan var det bara att sätta igång med arbetet igen. Lite pausar tog vi ju såklart och i en utav dem firade vi morsdag med lite fika och en fin blomma till älskade mamma. Sedan skulle ju Henrik till jobbet vid halv åtta så vi fick fortsätta utan honom. Halv nio blev vi dock klara med det som färgen räckte till och då åkte jag och mamma hem till henne. Jag tittade på en film och sedan somnade jag som en stock. SKÖNT Med sömn kände jag. Stackars älsklingen fick jobba natten han. Nu ligger han och sover som en stock istället hehe. Dock dags för honom att gå upp snart för min mage har kurrat länge nu.. :)..

Jag hoppas att jag ser till att lägga upp lite bilder från helgen sen också

NU SKA DET ÄTAS OCH SEDAN PLUGGAS... tyvärr. Har ingen motivation alls och jag kommer absolut ingen vart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback