Nu tar jag helgen!!

Ett glas iskall cola gick ner fort efter en svettig promenad uppför "helvetesbacken". Backen blev knappast lättare med en cykel att dra på och med gassande sol i ryggen. Hujedamej!! Men nu är jag hemma, glaset är som sagt tomt och tröttheten börjar komma krypande. Ska jag våga lägga mig och "blunda en liten stund" eller ska jag försöka hålla mig vaken. Henrik sover middag nu... han ska ju strax på träning den stackarn.. :P.. Jag tänkte slänga mig i duschen, men nu är det detta dilemma angående vilan som gnager mig.

Imorn blir det upp med tuppen. Inte riktigt antar jag, men vi ska försöka gå upp tidigt så vi hinner med allt innan vi ska till Karlskoga. Min älskade familj har inte riktigt bestämt om det blir Eskilstunaparken imorn eller om det blir nått annat. Hur som helst så ska det bli mysigt med en heldag tillsammans!! Längtar efter mina små troll!!

Innan vi åker imorn så ska vi ner till Veckonytt och sätta in en annons. Henrik söker garage att hyra och vi hoppas verkligen att det är någon som nappar. Någon som har några tips om hur man annars får tag på garage... säg gärna till!! :)

Ujjamejen va det har åskat här de senaste dagarna. Värst var det då vi hämtade Ulf och Agneta i Karlskoga i måndags. Det blixtrade från alla möjliga håll och dundrade så det dånade i öronen. Vi satt i bilen medans vi väntade och det kändes som vi skulle regna bort. Regnet samlades till en flod på vägarna. Läskigt!! Jag hoppas verkligen att det inte åskar i Sthlm då vi ska på vår lilla flygtur. Är aningen skraj då man ska lyfta och landa ändå.

När jag och Henrik åkte till Turkiet 2006 åkte planet ut över havet innan det vände om helt för att landa på landningsbanan som låg alldeles i kant med vattnet. Och då skakade planet nått extremt och jag var så nervös. Jag tyckte till och med att jag såg lite oro i älsklingens ögon. Kan dock ha varit pga att jag klämde hans hand så hårt :P...

Nu ringer Henriks mobil. Alarmet som tvingar min trötta herre att kvickna till och göra sig redo för löpning. Jag själv ska nog ta den där duschen och kvickna till lite jag med!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback