Grr...

Ibland blir jag bra tokig på katterna. De har vissa nätter som de inte gör annat än busar och väsnas. I natt var en sådan natt. Laban jagade Luna.... sprang upp i vår säng och tog fart för att hoppa ner och fortsätta sin jakt. i detta skede lyckades han ta sats på min fot med en av sina tassar och rev upp ett stort jack i foten på mig. Jag sov ända tills smärtan tog till och jag skrek så Henrik vaknade bredvid mig. Först jagade han bara ut katterna och så svor vi lite, men när jag skulle försöka sova igen så kände jag va extremt ont det gjorde. Jag blev tvungen att tända lampan för att se hur det såg ut och oj...jag trodde inte alls det var så stort och djupt som det var. Ni vet att det är de små såren som verkligen kan göra sådär extremt fruktansvärt ont.. :P... Henrik hämtade blött papper, torkade rent såret och plåstrade om mig. Min älskade privata sjuksköterska tihi... Sedan somnade vi om, men vaknade efter nån timme av att Laban skrapade som en tog på dörren samt att han hoppade för att försöka få ner handtaget och öppna dörren. Till slut blev vi tvugna att öppna så att oväsendet skulle sluta. Då va katterna så trötta av allt bus och bråk att de somnade och så även vi. Äntligen lite ostörd sömn?. Nehe då ringde telefonen. Det var Rienas som berättade att han skulle komma på besök om en timme. En timme senare...ja då var det dags att gå upp. Trevlig natt va? hehe... Det är inte lätt inte, men äsch jag är ju ledig idag.. hade varit värre om jag skulle upp och jobba!!

Idag blir det grillning i Nykroppa. Ska förmodligen klippa Ulf och Agneta också, men annars blir det slappardag. Det är ju faktiskt söndag trots allt.. :)...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback