Musigt hela dagen...

Javisst vi skulle musa hela dagen tyckte William och det gjorde vi minsann.... För er som ej förstår vad det betyder så är det alltså ett annat ord för mysa...eller ja Williams ord för mysa. Lite problem med Y´t där då hehe.

Bion va kanonbra... Alvin och gänget...verkligen värd att se!! Första hälften av filmen satt William mellan mig och mamma, men sedan tyckte han att mitt knä va bättre. Underbara unge!! Filmen va ju såå härlig...sicka ekorrkillar. När vi kom hem efter bion så va det dags för middag. William hade bestämt nudlar, bacon och räkor så vi kokade ihop nått som lät smarrigt och smarrigt blev det!! Bra va gullunge. När melodifestivalen började låg jag och Wille i soffan och mös under en filt och med godiset nära till hands såklart. Upp och hoppa med Frida var en favorit till William och precis innan de sa att hon gick till finalen så somnade han sött i min famn. Där hade han gärna fått ligga hur länge som helst för det värmde hela mig att se honom sova, men jag bar efter ett tag in honom till sovrummet. När jag bar upp honom så vände han in sig mot mig och la huvudet mot min axel...det påminde mig om när jag själv va liten och blev buren till min säng efter att ha somnat i soffan. Vilka minnen man kan ha! När vi va på stan i förmiddags så ville William leka vid en lekplats medans mamma tog ut pengar. Vi gick dit och han började springa runt bland snurror och rutschbanor...så kommer det fram en grabb i Williams ålder och börjar prata med honom: (konversationen satte igång efter att jag sagt åt William att var försiktig)

Pojken: Heter du William?
Wille: Ja jag heter William.
Pojken: Nähä (med ett stort smile)
Wille: Jo...
Pojken: Precis som mig!! (ännu större smile)

Haha de hette alltså samma sak. Och efter denna lätta introduktion så var det som om de kännt varandra hur länge som helst. De började genast snurra på snurran ihop och skrattade och hade kul. Tänk va enkelt det är när man är barn och va glad man blir när man ser på dem och deras spontanitet.

Så till kvällens härligaste kommentar:

Willim äter skumbananer och säger sedan: "De här bananerna rockar fett"

Haha va chockad jag blev när han sa det, men va roligt det va. Vi skrattade alla tre en lång stund.

Så till mitt tyckande och tänkande kring kvällens melodifestival då...

Jag har faktiskt inte så mycket att säga... rätt låtartill finalen, eventuellt en aningens fel till andra chansen, men nä har faktiskt inte mycket mer att säga om just låtarna. Eller jo det har jag ju visst det... denna kille vars namn eller titel på låt jag ej minns, men som sjöng en ballad på ett annat språk... SNÄLLA VAD TÄNKER DE MED? Ingen fattar vad som sjungs, ingen poppig melodi att ändå kunna digga till...nä då är det ju faktiskt ingen idé att vara med, snälla nån!!!
Ja jag har faktiskt nått positivt också...dock ej om bidragen!! Om jag någonsin skulle köpa mig biljetter till att gå och se en ståuppkomiker så skulle det definitivt, utan tvekan vara Björn Gustavsson jag skulle betala för. Jösses vilken rolig kille. Jag fick nog lika synliga magrutor som honom efter alla skratt han lockade fram. Jag satt nästan hela programmet och bara väntade på att han skulle komma in.... Roligast!

Bilder från dagen kommer, men jag är ju hos mor så jag får fixa det när jag kommer hem imorn! Nu ska jag sova för enligt mamma brukar William vakna vid 6-6.30. Knasiga unge! Härlga unge som jag älskar såå mkt!

Hm...ska jag ringa TheBoy innan jag somnar, eller ska jag nöja mig med ett sms...hm...jag tror jag satsar på ett sms för han är nog fullt upptagen med sin dator och sina datanördskompisar. Sov gott min nörd om du ser detta! See you tomorrow!

P.S...hoppas det gick bra efter kattattacken Netteliplättan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback