Vi drömmer oss bort

Se hela bilden

Utanför mitt fönster ser jag snöflingorna falla till marken. Barnen i sina overaller gör snögubbar och snölyktor som de kan tända när mörkret faller. En bil åker förbi och på hans kärra ligger världens vackraste gran. Den är täckt med snö efter sin färd, men ska tas hem och prydas vacker till jul.
Om jag tittar längre bort åt höger kan jag se en skymt av skidbacken. Den är full av svarta prickar och jag kan höra skratten ända hit. Jag fylls av en varm, härlig känsla. Om 4 dagar är det julafton. Julklapparna är köpta och inslagna. De ligger fint placerade under granen och väntar på att få bli öppnade.
Jag går in till köket där tre ljus är tända. Imorgon får vi tända det fjärde och sista ljuset innan jul. Idag ska vi få smaka på skinkan. Skivorna läggs på hårt bröd och ett tunt lager av senap stryks på. Det smakar ljuvligt. Jag kan inte sluta tänka på all mat som bjuds under julafton. Det vattnas i munnen på mig och längtan blir ännu större.
Mitt emot mig vid köksbordet sitter personen jag älskar mest. Han ler mot mig och jag känner mig lyckligare än någonsin. Om 4 dagar är vi omringade av vår familj och vi kommer att vilja stoppa tiden. Bara stanna i nuet och njuta. Vi kommer se tomten pulsa sig fram i snön och leta sig fram till vår port. Han kommer vara röd om nosen efter kylan och han bjuds på varm glögg. Finns det några snälla barn här?!! Det finns det alltid. När kvällen närmar sig och det är dags att säga adjö till julafton och varandra så är vi mätta, trötta och belåtna. De som reser får sätta på värmen i bilen, skotta bort snön och åka försiktigt hem. Ännu en julafton har då satt spår i våra liv.
Vi räknar nu dagarna fram till jul, men njuter också av den lediga tiden tillsammans. När kvällen kommer klär vi oss varmt och går ut på en promenad. Vi letar upp en plats där vi kan göra snöänglar. När vi ligger där i snön tar vi varandra i hand och blickar upp mot skyn. Snön knastrar under oss, men det har slutat snöa nu. Stjärnorna lyser klart på himlen. Vi blundar och drömmer oss bort.

Se hela bilden





Kommentarer
Postat av: J

Så himla fint I-M :)

2008-12-20 @ 19:46:10
URL: http://angelwhite.blogg.se/
Postat av: tess

jag önskar jag kunde köpa en massa julklappar att ge till dig , bara för att du är en sån otroligt fin vän till mig . jag saknar dig så det gör ont ! vi är snart påväg ut på krogen , det skulle vara så himla underbart om vi kunde gått ut tillsammans . ci skulle ha rocked our socks offfffff ! <3

2008-12-20 @ 20:31:29
URL: http://ttessii.blogg.se/
Postat av: Sandra

Guuud så fint du skriver...

2008-12-20 @ 22:17:04
URL: http://varmlandskantarellen.blogg.se/
Postat av: Sandra

Guuud så fint du skriver...

2008-12-20 @ 22:17:16
URL: http://varmlandskantarellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback