Vi välkomnar Augusti 2008

Ja nu är det alltså Augusti. Månaden jag längtat så efter. Och den började intensiv och Bra!!

I fredags startade vi dagen i Kga med hamburgare och frasiga pommes på MAX innan vi tog vår lilla picknickkorg ner till stranden. 

Haha varje gång jag tänker på picknick så tar minnet mig tillbaka ca 7 år i tiden. Jag och min familj sitter och spelar Picturnary. Det är pappas tur att rita, mamma ska gissa. Han ritar, hon gissar och vi andra skrattar. När tiden är ute blir han tvungen att berätta vad han ritat. Då har han ritat en snopp och en kille som nickar. Ordet är Picknick. Jösses va vi skrattade. Det var ju absolut inte vår första tanke om vi skulle fått i uppgift att rita ordet picknick. Hahaha...

Okej tillbaka till stranden. Vi valde en strand i Sandviken och tänkte ta oss en plats där vi både kunde välja skugga eller sol. Vi hittade ett perfekt ställe i gräset vid en träd. Det dumma var bara att det var så molningt och blåsigt att vi fick vira handdukarna omkring oss för att inte frysa. Men skam den som ger sig. Vi tog fram fotbollen och lekte oss varma. Och vips så kom solen fram. Himlen blev blå och vi slängde oss i vattnet. Vi badade, åt frukt, lekte och solade om vart annat. Det blev en underbar dag på stranden med hela familjen. Ibland fick jag dock stå ut med väldens busigaste grabbar. Henrik, William och Brorsan gjorde en packt att skvätta ner mig så mycket det bara gick. Hah jag tål väl allt.. :)... Miranda lillskruttan älskade att bada. När jag höll henne så hon låg på mage i vattnet simmade hon (på sitt eget härliga sätt) som bara den och gjorde ett litet dyk med ansiktet då och då. Till allas förtjusning, vilket hon förmodligen märkte hehe. Dessutom anammade hon snabbt detta med att skvätta och slog ihärdigt i vattnet med båda händerna.
När vi fått nog åkte vi hem till Nyponvägen och åt middag. Sedan var det jag som fick duscha barnen och läsa nattsaga för William innan vi åkte hem. Åh vad jag älskar dessa barn. Mer än jag någonsin kommer kunna förklara.

Det va fredagen det.

Idag har vi alltså varit i Sunne hela dagen. Magnus sov hos oss i natt och vid halv nio-nio begav vi oss mot Vattenlandet. Vi hade kollat vägbeskrivningen på hitta.se och visst kom vi fram, men ujujuj vilken väg. Det var grusväg i "ingemanslandet" som gälde och de bitarna där det var asfalt guppade bilen så både jag, Magnus och Henrik som körde blev illamående. Haha heltokigt!! Väl framme steg vi ur bilen i det gråa och kalla Sunne. Jag frös så att håren reste på ben och armar, men på med bikinin och hoppa i. Japp inge mer med det hehe. Åh så kul vi hade. Vi hoppade på Bubblan, snurrade i vattenrutschkanor och relaxade i barnpoolen. Vi var som små barn, ivriga att leka av oss innan nån sa åt oss att vi skulle åka hem. :)... Till slut fick dock jag, Madde, Nettan och Magnus nog. Vi frös så vi var blå om läpparna och längtade efter en varm dusch. De andra, Henrik, Tobbe, Rienas och Robba var inte långt efter och sedan blev det hemfärd. Timmarna hade gått fort och vi åkte hem med ömma trötta kroppar. Denna gången valde vi dock en annan väg. Lite längre, men mycket bättre och skönare att åka på. Gänget skulle partaja i Karlstad, men jag och pojken min åkte hem och bestämde oss för att ta det lugnt. Och lugnt blev det. Vi somnade så fort vi klev innan för dörren (nästan) och vaknade inte förän magen började skrika efter mat. Det blev tacos och en film. Wanted. Helt okej faktiskt!!! :)

Imorn är det dags för nya äventyr. Halv elva ska vi träffas hos mor och sedan bär det av till Eskilstunaparken, djuren och fantomenland. Wiiee... Denna gången blir det dock INGA ORMAR RUNT HALSEN. Been there, done that!!

Nu väntar sängen. Att man kan bli så trött av att bada och leka en dag.. :P....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback