Så va det över...

Mycket trevligt kalas med mycket god mat förhöjde dagen igår och när natten närmade sig blev det en tripp till Karlstad och Tess. Drack te, sjöng, fixade&trixade, pratade och skrattade innan vi till slut somnade 03.45. Klockan ringde 04.30 och vi hade fått en behövlig powernap hehe. Trots bristen på sömn va jag pigg under hela förmiddagen som vi alltså spenderade i en lång lång lång kö. Till en början var humöret på topp och kameran lockade fram många glada miner. Men ju längre tid vå stod där, ju kissnödigare vi blev och ju trängre kön blev, desto tråkigare blev det. Från kvart i sju till kanske kvart över elva stod vi ute innan vi äntligen fick entra Nöjesbutiken. Där inne blev toalettbesöket prio 1 och sedan fylldes lappar i och nummer klistrades på bröstet. Snabbt därefter ropades nummer 28443 och 28444 upp. Dags för Tess och mig att ge allt vi hade. Vi blev uppdelade till två olika jurys (tyvärr) och sedan va man alltså där. På den svarta tejpen på golvet som visade vägen till steg 2 i idol. För vissa....dock inte för mig. Ett snabbt hej,namn, låt och sedan va det bara att sjunga. 5 ord och sedan hade den ena i juryn (1 av 2) bestämt sig. Och det visade ho tydligt hehe. Nervositeten satte till och det förklarades att det ej räckte till juryn. Jag räckte alltså inte till. 5-6 timmars väntan, högst 30 sekunder framför juryn och sedan var det över. En aningens känsla av att de bestämt sig redan innan jag började sjunga eller så sög jag totalt. Förmodligen en blandning av båda delarna.

Been there, done that.... (aldrig mer vill säga)

Det skönaste på hela dagen var ändå att komma hem till min trygghet. Min älskling. Älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback