Läran om lärandet

Didaktik är läran om lärandet. Det fick jag minsann lära mig idag. Hyffsat skoj lektion idag. Tiden gick iallafall snabbt. Efter den åkte jag in till stan och träffade Linda och Nettan. Vi gick upp en sväng på Nettans jobb och sedan gick jag och Linda till bussen. När jag kom till Filipstad hämtade jag böckerna på biblan och fick mig en mindre trevlig överraskning. Förra böckerna jag lämnade tillbaka hade kommit in två dagar för sent och därför är jag nu skyldig 20kr. Ingen stor summa, men irriterande ändå. Förmodligen tänkte jag som så då att den 15/3, då böckerna skulle vara tillbaka, va ju en lördag och därför lämnade jag dem på måndagen istället. Inte visste väl jag att biblioteket har öppet även på lördagar. Min lilla hjärna har knappt öppet på lördagar!!

Nyss har jag smällt i mig en tallrik glass och nu ska jag försöka hitta på nått jag kan underhålla mig med de närmsta timmarna. Skulle lätt kunna somna nu, men det är inge bra om jag gör det för då hinner jag vakna senare ikväll och sedan inte somna om. Jag får hålla mig vaken till åtta iallafall så kan jag lägga mig sen. Jag ska nog börja med att testa ett nytt spel och sedan ringa mamsen en sväng. Hon flyttar ju in på Nyponvägen idag för att ta hand om huset och lilla Wille. Måste höra om hon hört nått från bror och de. Se till så att resan gått bra!

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback